Rahvusvahelise kurtide päeva tähistamine Riias

Pärnumaa Kurtide Ühingu liikmed sõitsid laupäeval, 28.septembril ekskursioonile Riiga. Samal päeval toimus seal rahvusvahelise kurtide päeva kontsert ja peoõhtu Riia kurtide klubis.

Sõitsime Pärnust välja juba vara hommikul. Kui Riiga jõudsime, oli ilm meie jaoks suurepärane.

Käisime ühe massiivse hoone, Läti Teaduste Akadeemia katusel ning nautisime seal imelist vaadet Riia linnale.

Siis olime Riia keskturul. Turg avati pidulikult 1930. aastal ja seda peeti mitte ainult suurimaks, vaid ka parimaks ning kaasaegseimaks Euroopas. Eri aegadel on Riia keskturg asunud alati otse Riia südames, pakkudes turu külastajatele mitmekülgseid ostuvõimalusi, sõbralikku suhtlemist, elavaid jutuajamisi, uhkeid lugusid ning rõõmsat kauplemist.

Aeg oli juba sealmaal, et asusime sõitma Lido restorani sööma. Toiduvalik võttis silme ees kirjuks.

Kell 13.00 algas kultuurimajas „Ritausma” rahvusvahelise kurtide päeva kontsert. Üllatas, et kontserti tulid vaatama täissaal inimesi. Kontserdil nägime mitmeid etendusi laulu, tantsu ja pantomiimiga. Veel üllatas, et kurtide lasteaia lapsed osalesid etendusel. Nad esitasid laule viipekeeles. Etenduse kavas oli kokku 21 etendust, seal esines ka Pärnumaa Kurtide Ühingu pantotiimitrupp.

Pärnumaa Kurtide Ühing tänas Läti Kurtide Liitu tänukirjaga. Raamitud pildil on foto vapist, mille Riia Kurtide Ühing kinkis 1930.aastal Pärnu Kurttummade seltsile „ Vaata” 5.aastapäevaks.

Kontsert kestis ligi 3 tundi. Siis sõitsime Vilmaja hotelli, mis asub Riia Kurtide kooli lähedal. Hotellist oli sinna umbes 400-500 meetrit.

Olime kutsutud tagasi kultuurimajja õhtul kell 18.00, et siis maha pidada üks suur pidu. Rahvast oli peol hästi palju. Tutvusime kohalike kurtidega, pensionäridega , koolilastega ja täiskasvanutuega.

Kultuurimaja teisel korrusel on Riia Kurtide ajaloo muuseum. Saime näha palju huvitavat ja meid üllatas, et seal oli väljas Pärnu Kurttummade Seltsi „Vaata” esemed. PKSS „Vaata” kinkis 1930.aasta novembris Riia Kurtide ühingule fotoalbumi. Leidsime albumist unikaalse märgi, millel on kiri „PKSS Vaata, 1925”. Ajalooliselt on see haruldane ja väga väärtuslik märk.

Pärnumaa Kurtide Ühingu juhatuse esimees Andrus Siig tänas riialasi, et neil on olemas Läti Kurtide ajaloo muuseum, kus hoitakse ja tutvustatakse kurtide ajalugu. Kohtusime Riia kurtide pensionäridega, tegime nendega tutvust ja meenutasime nn.vene aega . Pärnu ja Riia kurtide vahel on koostöö juba pikka aega olnud. Sellest on hea meel.

Eelmisel aastal külastasid Riia kurtide ühingu liikmed Pärnut.

Õhtul hilja jõudsime tagasi hotelli.

Järgmise päeva hommikul oli hommikusöök rootsi laua stiilis. Vabal ajal käisid naised Riia kurtide kooli vaatamas. See on nüüd uues kohas. Varem asus kool kesklinnas.

Sõitsime Riia motomuuseumi, mida meie mehed soovisid külastada. Naised ja teised sõitsid Alfa kaubakeskusesse šoppama.

Motomuuseum oli huvitav, kus olid välja pandud vanaaegsed autod, motorattad jt. Muuseum on väga suur, eksponaadid on kolmel korrusel.

Mehed läksid pärast muuseumi jalutades Alfa kaubakeskusesse. See oli 2,3 kilomeetri kaugusel ning aega läks umbes 30 minutit.

Lõpuks asusime Riiast koduteele. Omavahel vesteldes arutasime, kuhu järgmisel aastal minna ekskursioonile. Rohkem oldi huvitatud Sant-Peterburgist. Reisibüroo kaudu hakkame uurima Venemaa viisa kohta jne.

Pärnakad olid reisil toredad ja rõõmsad ja lisaks pidasime oma pidupäeva, rahvusvahelist kurtide päeva. Jäime ekskursiooniga väga rahule ja täname bussifirmat Venderloo hea koostöö eest.