Meie pidu Lavassaares

23.septembri hommikul astusime bussi peale, et sõita linnast välja tähistamaks rahvusvahelist kurtide päeva. Algatuseks käisime ära Audrus. Kiriku juures ühines meiega Eret, kes teadis meile näidata huvitavaid vaatamisväärsusi. Kõige enam meeldisid meile aga jalakäijatele mõeldud ripp-sillad, mis õõtsusid jalge all. Edasi sõitsime juba Lavassaarde muuseumraudtee juurde. Seal nägime igasugust raudtee tehnikat. Endistele Porkuni kooli õpilastele valmistas elevust taaskohtumine raudteevagunitega, millega sai koolis käidud. Sai tehtud ka üks tore rongisõit. Hiljem vurasime bussiga edasi Lavassaare keskusesse, kus toimus vanavaralaat ja kaubeldi ka söödavate produktidega. Kokkulepitud ajal kogunesime ühte telki, kus meie jaoks oli peolaud valmis seatud. Pidupäeva avakõnes teatas juhatuse esimees Andrus, et Pärnumaa kurtide ühingu aasta inimeseks valiti Milvia Koppel. Milvia oli pikka aega tegev Pärnu kurtide kogukonnas. Algul töötas ta ettevõttes, siis oli osakonnas instruktor ja lõpuks klubi juhataja. Sel aastal tähistas ta 85.juubelit. Pidupäevatort söödud, asusime koduteele. Põikasime veel ühte toredasse kohta, mis meid väga üllatas. Teispere talu perenaine juba ootas meid, et tutvustada oma talu linnu- ja looma parki. Saime näha jäneseid ja pesukaru ning mitmeid linde (faasanid, haned, pardid, tuvid, jne.). Jalutasime hästi hooldatud talumaal ringi, kus pereneine rääkis, kuidas nad alustasid selle koha rajamist. Kõik pere liikmed on andnud sellele oma panuse, isegi lapselapsed. Koduteel vahetasime muljeid, mida nägime. Ilm oli vaheldusrikas, sadas vihma ja rahet, lõi äikest ja paistis päikest, siis olime selle sõiduga väga rahul. Aitäh bussijuht Aivarile, kes oli meiega väga sõbralik ja oh üllatust – paar aastat tagasi sõidutas ta meid siis Vändrasse.